2016. augusztus 11., csütörtök

Büszkeség

Nem, nincs baj a büszkeséggel, velünk nem stimmel valami.
Az a gáz, hogy nem vagyunk képesek túljutni rajta.
Azt hisszük, az a csúcs.
Ezt hallottam nemrég:
 - Az én büszke magyar szívem.....
Sportról volt szó.

De miért téveszt célt, ha valaki büszke a magyar sportolók teljesítményére? Hát kire legyen büszke, ha nem rájuk?
Itt álljunk meg kicsit.
A büszkeség nagyon hasonlít a hülyeséghez.
Semmilyen előny nem származik belőle.
Nem pénzre gondolok, hanem emberi fejlődésre, kibontakozásra.

Más emberekre büszkének lenni? 
Milyen alapon?
Saját teljesítményünkre sem kell büszkének lenni, nemhogy a másokéra!
De akkor mégis, mi a megoldás?

A hála.
Most figyelj jól! 🙂
Fentebb említettem egy büszke szívet.
Hatalmas tévedés azt hinni, hogy a büszkeség szívből jön!
Akkor honnan?
Az egóból.
Van különbség? Hát, hatalmas! 
Viszont hálás szívről biztosan te is hallottál már.
Mert a hála onnan jön.

Az egó büszkesége felsőbbrendűséget feltételez.
Jobb vagyok, mint...
A magyarok jobbak, erősebbek ügyesebbek, okosabbak, mint...
Magyarázatra szorul a űber érzése.
Nem egyszerűbb, és nem ad jobb érzést, ha azt mondom:
 - Hálás vagyok mert a magyarok hozzák az aranyakat!?
 - Hálás vagyok, hogy ilyen sok magyar kijutott az olimpiára.


Vagy:
Hálás vagyok, mert x gyerekem, y unokám van.
Vagy:
Szeretetben nevelkedtem, hálás vagyok érte.
De hogy büszke vagyok a rokonaimra?
Vagy bárki másra?
Milyen alapon?

Tudom, van igény a büszkeségre, mert önbizalmat ad, nem is kicsit.
De ebből könnyen és hamar lesz gőg, ha nem vigyázunk.
Sokkal jobb helyette az  ö n b e c s ü l é s, ami a hála következménye.

Példa:
 - Hálás vagyok, mert négy nyelven beszélek társalgási szinten. 
 - Hálás vagyok, mert kiváló az egészségem. Satöbbi...

Az összes háború, ami a Földön zajlott és zajlik, a büszkeség következménye. 
 - Én jobban tudom, mint te, sőt, csakis én tudom a választ. Nálam van az igazság, te pedig tévedsz.
 - Az enyém a helyes világnézet, a tiéd pedig rombol. Te a sátánnal cimborálsz! Meg kell hogy öljelek Isten nevében!

Ez a hozzáállás még ma is nagy divat, ha figyelsz az eseményekre.

De a büszkeség elérése nagyon jó dolog, ha mélyen vagyunk érzelmileg.
Például ha bánatosak vagyunk, depressziósak, az sokkal lentebb van a büszkeségtől.
Az érzelmi felemelkedéshez jó kis ugródeszka a büszkeség.
De vigyázzunk, ne ragadjuk le!

Íme a skála:



    A teremtésben mindennek van funkciója, ami az életet szolgálja.
A büszkeség segít felemelkedni az erősítő, kreatív zónába. Érd el a kékbetűseket, maradj velük, és meglátod.... 🙂

Nincsenek megjegyzések: